2011. április 25., hétfő

Fahéjas- és kakaós csiga

Folytattam a kelt tésztás sütiket. Ezúttal kakaós csiga recepteket kerestem, és abból alakítottam ki a sajátomat.

Hozzávalók:
a tésztához:
  • 50 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt (320 g szh)
  • 5 dkg margarin
  • 1 tojás
  • 1 dl tej (4,6 g szh)
  • 1,5 dl víz
  • 2 kupak folyékony édesítőszer
  • 1 csipet só
  • 1 cs szárított élesztő
a töltelékhez:
  • 5-5 dkg margarin
  • 1-1 ek fahéj ill. kakaópor (kb.2 g szh a kakaóban, a fahéjban elhanyagolható)
  • 1-1 kupak édesítőszer
locsolgatáshoz:
  • 1 dl tej (4,6 g szh)
A tésztának valókat betettem a dagasztógépembe, és az másfél óra alatt gyönyörűen összegyúrta és megkelesztette a tésztát. Lisztezett deszkán átgyúrtam, kettévágtam, és egyenként kinyújtottam őket. Az egyiket fahéjas, a másikat kakaós töltelékkel kentem meg a következőképpen. Rászórtam a kinyújtott tésztára a kakaót ill. fahéjat, a tenyeremmel szépen, egyenletese elkentem, majd olvaszott margarinba kevertem 1 kupak édesítőszert, és azt is egyenletesen rákentem a tésztára. Ezután szorosan feltekertem, és ujjnyi vastagságban felszeleteltem a tekercset úgy, hogy mindig összefogtam a végét, ami az egyes tekercsek alja lett, hogy ne folyjon ki a töltelék. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam a csigácskákat, és előmelegített sütőben elkezdtem sütni őket. Kb. 15 perc múlva meleg tejjel meglocsolgattam a süteményeket, majd készre sütöttem őket.


40 csigát kaptam, melyek átlagos szénhidráttartalma egyenként max. 8,5 g.
Akiknek nem árt, szórják meg porcukorral, és úgy fogyasszák!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése